گالری آرایشی و بهداشتی سلین بیوتی محصولات مراقبت پوست و مو در سلین بیوتی
گالری آرایشی و بهداشتی سلین بیوتی محصولات مراقبت پوست و مو در سلین بیوتی

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

properties of argan oil
12 دقیقه برای مطالعه
0 دیدگاه
خلاصه خواص روغن آرگان

معرفی اجمالی روغن آرگان :

روغن آرگان یا روغن ارقان که طلای مایع هم نامیده می شود یک محصول ارگانیک است خواص روغن آرگان برای پوست و مو بسیار زیاد است .

که از هسته های میوه درخت آرگان که بومی مراکش است استخراج میشود.

روغن آرگان از دیرباز و به طور سنتی به صورت خوراکی و موضعی برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن ها استفاده می شده است.

این روغن حاوی خواص سودمند و ویتامین های متعدد است که در کنار هم ترکیبی قدرتمند برای حفظ سلامت پوست ایجاد می کنند.

مروزه کمتر کسی از خواص روغن آرگان بی خبر است.

این روغن را از هسته ی میوه درخت آرگان تهیه می کنند و یکی از گرانترین روغن های جهان و به طلای مایع معروف است.

زنان مراکشی از سال ها پیش، برای جوان سازی و تغذیه ی پوست، مو و بدن خود از این روغن استفاده می کردند.

امروز نیز، بسیاری از سلبریتی ها برای شادابی و محافظت از پوست و موی خود از این روغن استفاده می کنند.

روغن آرگان (argan oil)، مقدار زیادی ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان دارد.

این روغن برای انواع مختلف مو و پوست مفید است.

ادامه ی مقاله را بخوانید تا با خواص روغن آرگان برای پوست و مو، و چگونگی استفاده از آن آشنا شوید.

 

روغن آرگان صورت

پوست را سالم و درخشان می کند

روغن آرگان مملو از آنتی اکسیدان های مناسب و اسیدهای چرب ضروری است. به همین دلیل، پوست را ترمیم و پاکسازی می کند.

قبل از اینکه به رختخواب بروید، مقدار کمی از روغن را روی پوست خود بزنید. سپس، به آهستگی آن را ماساژ دهید تا پوستی درخشان، سالم و لطیف داشته باشید.

پیری زودرس را به تأخیر می اندازد :

افزایش آلودگی هوا و پرتوهای مضر خورشید آسیب زیادی به پوستتان می زنند. به دلیل این آسیب ها، رادیکال های آزاد روی پوست شما جمع می شوند و سطح مرطوب پوست را از بین می برند.

در نتیجه، پوستتان خشک می شود. از طرف دیگر، پوست شما در معرض پیری زودرس قرار می گیرد. ویتامین E موجود در روغن آرگان صدمات رادیکال های آزاد را خنثی می کند.

همچنین، ساپونین موجود در روغن آرگان، میزان رطوبت پوستتان را افزایش می دهد و کشسانی، درخشندگی و سفتی پوست شما را به دنبال دارد.

راهی طبیعی برای داشتن لب ‌هایی نرم

نرمی و لطافت لب

 

 

داشتن لب هایی نرم و براق کار آسانی است. فقط کافی است ۳ تا ۴ قطره روغن آرگان را به شکر قهوه ای و وانیل اضافه کنید. با استفاده از این مخلوط سلول های مرده ی پوست لبتان را از بین ببرید تا لب هایی درخشان داشته باشید.

 

پیشگیری و کمک به درمان آکنه

روغن آرگان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مختلف و ویتامینE ، یک ماده ضد التهاب عالی است. افرادی که از آکنه رنج می برند، می توانند از خواص طبیعی و ضد التهاب روغن آرگان برای مقابله و پیشگیری از آکنه استفاده کنند. همچنین استفاده از این روغن به تدریج جای جوش ها را از بین می برد.

ترمیم ترک های پوستی (stretch marks)

یکی دیگر از خواص روغن آرگان کمک به بهبود ترک‌های پوستی است. می توانید مقداری روغن آرگان را روی پوست خود ماساژ دهید تا از شر ترک های پوستی و جای زخم های خود خلاص شوید. تری ترپنوئیدهای موجود در روغن آرگان، جای زخم را ترمیم و از ایجاد عفونت پیشگیری می کنند.

روغن ناخن ارگان

ناخن های شما را صاف و درخشان نگه می دارد

 

ناخن های براق و صورتی، سلامت شما را نشان می دهد. می توانید برای داشتن ناخن های صاف و درخشان از روغن آرگانِ غنی شده با ویتامین E استفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که ناخن هایتان را به طور مرتب با روغن آرگان ماساژ دهید. این کار، ساختار ناخن ها را تقویت و آنها را درخشان می کند.

درمان طبیعی اختلالات مختلف پوستی

روغن آرگان به دلیل ماهیت ضد التهاب و خواص ترمیم کنندگی و نرم کنندگی خود، راهکاری مطلوب و طبیعی برای پوست هایی است که به دلایل مختلف (مانند آبله مرغان و اگزما) ملتهب شده اند.

 

کِرِمی طبیعی برای اصلاح

دست نگه دارید و پول زیادی بابت کرم های اصلاح پرداخت نکنید. روغن آرگان می تواند دو برابر کرم های اصلاح برای شما کارایی داشته باشد. فقط چند قطره از این روغن را روی پوست تمیز خود بمالید و اصلاح کنید.

به این ترتیب از شر تمام موهای زائد خلاص می شوید. حتی می توانید به جای کرم بعد از اصلاح (افترشیو) از این روغن استفاده کنید، این کار به نرمی و آبرسانی پوست شما کمک می کند.

 

خواص روغن آرگان برای مو

دانستید که روغن آرگان برای مراقبت از پوست بسیار مفید است. جالب است بدانید این روغن برای موهای شما نیز خواص زیادی دارد که برخی از آنها را در ادامه می خوانید:

حافظی با مو خوره

افرادی که موهای بلند و بدون مو خوره می خواهند، حتماً باید روغن آرگان را امتحان کنند. استفاده مرتب از این روغن می تواند تا حد زیادی از ایجاد موخوره جلوگیری کند. این روغن به ساقه ی مو نفوذ و آن را از درون تقویت می کند.

این کار به سلامت موهای شما کمک می کند و رشد و ضخامت موهایتان را افزایش می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روغن را روی موهای خود ماساژ دهید. برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید، می توانید از شامپو و نرم کننده هایی استفاده کنید که حاوی روغن آرگان هستند.

 

حالت دهنده ی موهای وز

اسیدهای چرب امگا ۹، امگا ۳ و ویتامین E راه حلی مناسب برای موهای وزی است که حالت نمی گیرند. به آسانی می توانید موهای وز خود را بدون چرب کردن و فقط با رطوبت دهی، صاف کنید.

فقط چند قطره  را به کف دست خود بریزید. بعد آن را روی موهای خود بمالید و آنها را صاف کنید. حالا می توانید به آسانی و بدون نیاز به آبکشی

موهای خود را حالت دهید.

 

درخشندگی مو

موهای شما همانند پوستتان، در معرض آسیب های زیادی است، مثل آلودگی هوا و نور خورشید. تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگیِ شما شرایط را بدتر می کند.

روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مختلف، به استحکام و نرمی موهای شما کمک می کند.

این روغن درخشندگی و نرمی طبیعی را به موهایتان بر می گرداند. روغن آرگان را روی موی خود بمالید و آن را ماساژ دهید. بعد از یک ساعت آن را بشویید. دست کم هفته ای یک بار این کار را انجام دهید.

 

ترمیم موهای آسیب دیده و خواص روغن آرگان برای مو

 

ماسک روغن آرگان

می‌توانید این روغن را به صورت ماسک در طول شب بر روی مو بگذارید. مو را در زمان استفاده به مدت ۱۵ دقیقه با روغن از کف سر تا نوک آنها ماساژ دهید و بدون آنکه چیزی به دور موها بپچید، شب را با آسودگی بخوابید. در طول این مدت مواد مغذی جذب مو می‌شود.

 

خواص روغن ارگان

 

جمع کلی خواص :

 حالت دهی عمیق به مو

بعد از شست وشوی موهایتان، چند قطره را روی موهای خود بمالید و سپس آنها را شانه کنید. هرچه این روغن زمان بیشتری روی موهایتان بماند،

بیشتر به آنها حالت می دهد.

پس اگر نمی خواهید موهایتان خیلی حالت بگیرد، زمان زیادی آن را روی موهای خود نگه ندارید و بر عکس. همچنین، می توانید روغن اضافه را از ساقه های موهای خود با شامپویی ملایم بشویید. به این ترتیب موهایی نرم و درخشان خواهید داشت. برای نتیجه گیری بهتر، این کار را دوبار در هفته انجام دهید.

 کاهش ترک های پوستی

سه قطره  را کف دست خود بریزید. سپس کف دست ها را به هم بمالید. با حرکات دایره ای، دست های خود را روی مناطق مورد نظر ماساژ دهید.

این کار را مرتب انجام دهید تا آثار ترک های پوستی کمرنگ شود و ناحیه ی مورد نظر، لطافت و نرمی خود را بازیابد.

 هیدراته کردن پوست

۳ تا ۴ قطره  را روی صورت و گردن خود بمالید. نوک انگشتان خود را به صورت دورانی به سمت بالا حرکت دهید تا پوستتان رطوبت رسانی شود. برای

داشتن پوستی نرم و درخشان این کار را دوبار در روز انجام دهید.

 تقویت ناخن ها

یک قاشق چایخوری از این روغن را داخل یک کاسه کوچک بریزید. انگشت اشاره ی خود را در روغن فرو کنید و سپس ناخن ها و لایه ی کوتیکول اطراف آن را با روغن ماساژ دهید. برای نتیجه گیری بهتر و داشتن ناخن هایی سالم و درخشان، این کار را روزی یک بار (ترجیحاً قبل از خواب) انجام دهید.

 

روش نگهداری :

اگر روغن آرگان را در شرایط مناسبی نگهداری کنید، برای مدت بیشتری از آن استفاده خواهید کرد. پس، روغن آرگان را در مکانی تاریک، سرد و دور از گرما و نور نگهداری کنید. حتماً از ظرف ها یا بطری های شیشه ای برای نگهداری آن استفاده کنید. چون نگهداری آن در ظرف های پلاستیکی یا فلزی، به علت داشتن عناصر فلزی، ممکن است سبب ایجاد ناپایداری در روغن شود.

روغن آرگان از ترکیبات ضد میکروبی، آنتی اکسیدان ها و انواع مختلف مواد مغذی قوی تشکیل شده است. به راستی، این روغن گنجینه ای ارزشمند از دل طبیعت است.

روغن آرگان به دلیل دسترسی سخت به آن همچنان یکی از گران ترین و در عین حال پرطرفدارترین روغن های موجود است. اگر به روغن آرگان اصل دسترسی دارید، آن را هدر ندهید. فقط برای پوست و مو و ناخن خود از آن استفاده کنید. بعد از مدتی تفاوت را احساس می کنید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

selin beauty
28 آذر 1399
درود خدمت همراهان عزیز , سفارشات ثبت شده از تاریخ 9 فروردین در تاریخ 15 فروردین ماه ارسال میشوند ♥