گالری آرایشی و بهداشتی سلین بیوتی محصولات مراقبت پوست و مو در سلین بیوتی
گالری آرایشی و بهداشتی سلین بیوتی محصولات مراقبت پوست و مو در سلین بیوتی

مراقبت از مو پس از رنگ و دکلره

Hair care after color and bleaching
7 دقیقه برای مطالعه
0 دیدگاه
مراقبت از مو پس از رنگ و دکلره
موهای رنگ شده و مراقبت از آن

مراقبت از مو پس از رنگ و دکلره

هیچ مویی، زیبایی و سلامت موهای طبیعی را ندارد. اما با این حال خیلی از افراد دوست دارند در ظاهر خود تنوع ایجاد کنند. رنگ کردن مو، یک روش پرطرفدار برای ایجاد تنوع و تغییر ظاهر است. اما شاید مهم‎تر از این کار، حفظ سلامت و مراقبت مو بعد از رنگ کردن باشد. رنگ مو و به ویژه دکلره که برای ایجاد بسیاری از رنگ‌ها استفاده از آن لازم است، آب موها را به شدت جذب کرده و باعث خشکی مو می‌شود. مواد شیمیایی به کار رفته در ترکیب رنگ مو، موها را شکننده کرده و باعث نازکی و ضعیف شدن تار موهای شما خواهد شد.

به همین دلیل بسیار ضروریست که بدانید قبل از رنگ کردن مو چه اقداماتی انجام دهید و پس از آن، چگونه مراقبت از موهای رنگ شده خود را به عهده بگیرید.

 

 

اقدامات پیش از رنگ کردن مو

برای رنگ کردن موهای خود چه به آرایشگاه مراجعه ‌کنید و چه خودتان موهای خود را رنگ کنید، آمادگی مو پیش از رنگ کردن لازم است تا کمترین آسیب به آن‌ها وارد شود و رنگ موی شما مدت زمان بیشتری باقی بماند. برای حفظ سلامت موهایتان، یک روز قبل از مراجعه به آرایشگاه، با استفاده از شامپوهای روشن‌کننده، سر خود را بشویید. این شامپوها کمک می‌کند که مواد باقی‌مانده از رنگ قبلی، پاک شود و رنگ مو راحت‌تر جذب کوتیکول شده و مدت زمان بیشتری روی موهایتان باقی بماند.

نکته دیگری که بهتر است همیشه انجام دهید، تغذیه و آب‌رسانی موها با استفاده از ماسک مو و روغن‌های درمانی است. این کار را به خصوص از 2 ماه پیش از رنگ کردن شروع کنید و مرتب ادامه دهید. همچنین هیچ‌وقت اجازه ندهید موهایتان بی‌وقفه رشد کند؛ بلکه لازم است مرتب نوک مو را کوتاه کنید تا موی سرتان همیشه شاداب و سرحال باشد.

استفاده از سشوار، اتوی مو و یا بابیلیس را حتی پیش از رنگ کردن موی سر، به حداقل برسانید. چرب کردن موی سر با روغن نارگیل نیز باعث می‌شود دکلره و رنگ مو، کمترین آسیب را به موهایتان بزند. این کار را شبی انجام دهید که فردای آن قصد رنگ کردن موهایتان را دارید.

اگر اقداماتی را که گفته شد جدی بگیرید و مرتب انجام دهید، مراقبت مو بعد از رنگ کردن راحت‌تر شده و موهایتان سالم‌تر و شاداب‌تر باقی خواهد ماند. همچنین در این صورت دیگر نیازی به ترمیم موهای رنگ شده نیست.

 

روش‌های تثبیت رنگ مو

رنگ کردن مو نه‌ فقط هزینه‌های نسبتا سنگینی دارد، بلکه برای هر بار رنگ و دکلره، باید زمان زیادی را هم در آرایشگاه بگذرانید. به همین دلیل لازم است از موهای خود مراقبت کنید تا رنگ مو مدت زمان بیشتری باقی بماند. در ادامه روش‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم تا رنگ موهایتان را تثبیت کند و نیازی به مراجعه زودهنگام به آرایشگاه نباشد.

 

از محصولات مراقبت‌کننده مو استفاده کنید

مراقبت از مو فقط به پس از رنگ کردن مو، محدود نمی‌شود. همیشه و حتی زمانی که روی موهایتان رنگ مصنوعی وجود ندارد، مراقبت از آن‌ها را جدی بگیرید. با استفاده از انواع محصولات مراقبت مو بعد از رنگ کردن مثل لوسیون، ماسک و اسپری مو، از خشکی و شکنندگی موهایتان جلوگیری کنید.

 

مراقبت و نگهداری موهای رنگ شده

 

موهایتان را با شامپوی بدون سولفات بشویید

مرحله بعدی مراقبت بعد از رنگ مو، استفاده کمتر از شامپوی سر است. شامپوها به طور کلی رنگ مو را از بین می‌‌برند و به مرور رنگ را کدر و کمرنگ می‌کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که حداکثر 2 تا 3 بار در هفته موهای خود را بشویید. همچنین بهتر است تا سه روز پس از رنگ کردن مو، به هیچ وجه موهای رنگ‌شده را نشویید. زیرا کوتیکول (که بیرونی‌ترین بخش ساقه مو است)، پس از رنگ، باز شده تا رنگ را به ریشه و مغز مو برساند و تا  72 ساعت باز می‌ماند.

در کل برای مراقبت مو بعد از رنگ کردن، از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید. سولفات ماده‌ایست که برای ایجاد کف به شامپو اضافه می‌شود و چربی‌ها را از بین می‌برد. اما وجود آن باعث از بین رفتن رنگ مو می‌شود.

 

برای شستشو از آب داغ استفاده نکنید

آب داغ، لایه کوتیکول را باز کرده و موجب فرار سریع‌تر مولکول‌های رنگ می‌شود. بنابراین برای مراقبت از آن و جلوگیری از کدر شدن و از بین رفتن رنگ، حتما با آب ولرم یا سرد بشویید تا رنگ مدت بیشتری باقی بماند و استحکام ساقه‌های مو حفظ شود.

 

 

مراقبت از موهای رنگ شده

 

پس از حمام، از نرم‌کننده بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید

نرم‌کننده‌های مو شامل سیلیکون و موادی هستند که در برابر حرارت و آسیب‌های الکتریکی از مو محافظت می‌کنند. سیلیکون ماده‌ایست که یک لایه محافظ روی مو ایجاد کرده و از زبری و وز شدن آن، جلوگیری می‌کند. همچنین اگر پس از حمام، عادت دارید از سشوار یا وسایل برقی دیگری استفاده کنید، حتما از نرم‌کننده‌ای برای مراقبت مو بعد از رنگ کردن استفاده کنید که به آبکشی نیاز نداشته باشد.

 

نگهداری و مراقبت

موی شما، عضو مهمی از بدن بوده و بخش بزرگی از زیبایی ظاهر شما را به عهده دارد. پس با موهایتان با ملایمت رفتار کنید. از وسایل برقی مثل سشوار و اتوی مو تا جایی که می‎‌توانید استفاده نکنید و اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند. هر 6 تا 8 هفته یک بار، نوک موهای خود را کوتاه کنید تا احتمال موخوره، کمتر شود.

همچنین استفاده از مواد مغذی مو مثل ویتامین C و بیوتین را فراموش نکنید. هر زمان ریشه موهایتان بیرون زد، به جای رنگ کردن کل مو، از کیت مخصوص ریشه استفاده کنید.

با انجام هر یک از این کارهای ساده، به موهای خود اهمیت بدهید تا عمر بیشتری داشته باشد و از زیبایی طبیعی موهایتان لذت ببرید.

 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

selin beauty
05 فروردین 1402
درود خدمت همراهان عزیز , سفارشات ثبت شده از تاریخ 9 فروردین در تاریخ 15 فروردین ماه ارسال میشوند ♥